Ako byť na prvej strane vo výsledkoch vyhľadávania v Google?
Ako sa dostať na prvú stranu v Google? Tak, ako sme to urobili my s týmto webom a obsahom 🙂 Ak chcete, aby sa Váš web objavil na prvej strane vo výsledkoch vyhľadávania v Google, je potrebné dodržať určitý postup. To, že Váš web umiestnite na internet, neznamená že ho Google hneď zobrazí na prvej strane vo výsledkoch vyhľadávania. Preto vznikol obor SEO, alebo optimalizácia pre vyhľadávače. Je to platená služba podobne ako zamestnanie ekonóma. Seo špecialista aj ekonóm Vám vedia do firmy nasmerovať tok peňazí, ak vedia čo robia a ak to robia správne.
Ako sa vlastne webstránky dostanú na prvú stranu? Mechanizmus je následovný:
Užívateľ zadá do Google slovné spojenie. Google vyberie zo svojej databázy webstránku, ktorá toto spojenie obsahuje a zobrazí ju. Potom (Google) sleduje užívateľovu aktivitu. Ak odíde do niekoľkých sekúnd, tak web neobsahoval relevantné informácie ohľadom daného slova a web padá vo výsledkoch vyhľadávania nižšie. Ak užívateľ ostal na webstránke aspoň pol minúty, Google vie, že našiel relevantný obsah. Čím dlhšie užívateľ na danej webstránke ostane, tým je tento web pre Google hodnotnejším a posúva ho vo vyhľadávaní vyššie. Veľmi cenné je, ak užívateľ klikne v rámci webu aj na ďalšie podstránky, prípadne vykoná objednávku, alebo pošle kontaktný formulár. Hodnota webu pre Google ďalej stúpa a s ňou aj Váš web bo výsledkoch vyhľadávania. Preto je dôležité užívateľa zaujať.
Ako docieliť, aby sa užívateľ zdržal na webe dlho a aby klikol ďalej?
- text musí byť minimálne o dĺžke 50% formátu A4.
- na danej podstránke musí byť výzva na interakciu – Call to action. O Call to action si prečítajte na našom blogu tu
- na podstránke by mal byť naväzujúci obsah. Pod textom ďalšie súvisiace výrobky, alebo články
- umiestnite na podstránku video. Užívateľ sa zdrží na podstránke jeho sledovaním.
Samozrejme nikto nepozná presný algoritmus, ako sa dostať na prvú stranu v Google a nevie garantovať umiestnenie Vášho webu na prvej strane vo vyhľadávaní. Poznáme len pravidlá, ktoré ak sú dodržané, tak je vysoká pravdepodobnosť, že sa tak stane. Google to nerobí automaticky a nemôžme ho k tomu prinútiť, alebo mu niečo presne nadiktovať. Nie je ovplyvniteľný. Výsledná pozícia je zložitý prepočet množstva premenných.
Takže je asi zrejmé, že kľúčom pre dobré umiestnenie v Google je obsah! Ak máte na podstránke 5 riadkov textu, užívateľ do niekoľkých sekúnd odíde a hľadá tento obsah na ďalších weboch. No a prečo sú pre Google tak cenné tie hodnotné weby? Pretože to súvisí so zobrazovaním jeho platených reklám. Samozrejme chce, aby pre vyhľadávanie na internete všetci používali hlavne vyhľadávač Google, preto musí požiadavky užívateľov uspokojiť. Ak nájdete na internete presne to, čo hľadáte, určite budete vyhľadávať nabudúce znova cez Google. No a vo výsledkoch vyhľadávania Google zobrazuje aj platené reklamy. Každým kliknutím na tieto reklamy zarobí Google niekoľko centov až eúr. Preto má v záujme zobrazovať relevantný obsah. Ak hľadáte drogériu, neukáže Vám vo výsledkoch vyhľadávania autosúčiastky.
Čo nemá Google rád a prečo Váš web nie je na prvej strane.
- Kopírovanie, plagiáty. Google vie vyhodnotiť, ktorý text bol na internete prvý. Ak nájde presne taký istý inde, tak vie, že ho niekto skopíroval. To znamená, že neponúkol nový hodnotný obsah, takže je zrejmé že aj naďalej bude dávať vo výsledkoch vyhľadávania vyššie originál. Naopak.. Plagiátora môže penalizovať a dokonca ho z výsledkov vyhľadávania odstrániť. Preto ak autor originálneho textu zistí, že niekto kopíroval jeho obsah, nekontaktuje plagiátora, ale nechá ho uvariť sa v jeho vlastnej šťave :). Ak chcete text skopírovať, tak ho prepíšte vlastnými slovami. Nový obsah textu musí byť vo väčšom rozsahu ako originál. Takisto rozbite skladbu vety. Aby veta neobsahovala presný slovosled originálu. No a takto sa dostávame vlastne k tomu, že tvoríte nový originálny obsah 🙂
- Text neobsahuje dostatočnú hustotu kľúčového slova/spojenia. Je dobré ak sa kľúčové slovo nachádza v texte vo viacerých tvaroch. Skloňujte, časujte, dávajte ho do nadpisov (H1-H6)
- Váš text neponúka čítateľovi nič nové. Pamätajte, že užívateľ hľadá riešenie, alebo efekt, úsporu času, financií.. Ak začne obsah na Vašej stránke čítať, musí mať pocit, že to uspokojí jeho potrebu, pre ktorú na Váš web dorazil. Ak nájde len podobné omáčky, ako na iných weboch, tak text ani nedočíta a odchádza.
- Web/podstránka nie je dôveryhodná. Obsahuje pre užívateľa skrytý obsah, nelegálne techniky optimalizácie, chyby v kóde.
Teraz tú najcennejšiu informáciu (a zadarmo 🙂 –
Ako sa dostať na prvú stranu v Google?
Zostavte originálny text v rámci výrobku/služby. Popíšte službu čo najdetailnejšie.
To je kľúčové. A niečo, čo dokážete aj bez programátorských schopností, či SEO skúseností. Naozaj najviac záleží na obsahu, nie na SEO. Môžete mať aplikované najšpičkovejšie SEO, avšak keď obsah návštevníka nezaujme, odchádza. A Google si to zapamätá. Ak to urobí niekoľko návštevníkov, váš web bude vo výsledkoch vyhľadávania klesať a vy sa budete diviť, ako to je možné keď ste vrazili toľko peňazí a času do SEO. Obsah je kráľom, nie SEO. Samozrejme je potrebné aj takto originálny a zaujímavý obsah do SEO pravidiel zabaliť. Avšak každý z nás už navštívil nevľúdnu stránku, ktorá sa ocitla na prvej strane v Google. Graficky nezaujímavú, starú niekoľko rokov. Ale napriek tomu sme jej obsah dočítali do konca. A to je trefa do čierneho! SEO váš obsah postrčí Google pod nos. Je fajn, že ho Google zbadá, ale to ešte neznamená, že ho len preto bude automaticky považovať za zaujímavý.
Veď vy hľadáte na webe to isté. Obsah ktorý vám pomôže vyriešiť nejaký problém, skvalitniť život, zabaví vás, niečo nové sa naučíte atď. Nemyslím, že vás bude zaujímať, či je tlačítko nebesky modré, alebo má kráľovskú modrú. alebo či tam je banner, alebo nie.
Na webstránku VŽDY prichádzate kvôli obsahu.
Čo by mala webstránka obsahovať? pomenovanie problému/potreby, riešenie problému/potreby, výsledky riešenia problému/potreby, čo urobiť pre vyriešenie problému, uspokojenia potreby. Po zostavení textu ho dajte niekomu prečítať a opýtajte sa ho, či by v prípade potreby daný produkt/službu od Vás kúpil. Ak nie, opýtajte sa prečo.
Kvalitné SEO si na webe neprevediete sami. Pretože existujú snáď stovky navzájom súvisiacich pravidiel. A tie sa dokonca celý čas menia. Preto dobrý SEO analytik študuje vlastne doživotne. Testuje nové spôsoby, overuje postupy. Avšak niektoré pravidlá sú nemenné, základné.
Popíšeme si tie, ktoré fungujú a ktoré si viete na webe previesť aj sami:
- Text rozdeľte do odstavcov tak, aby sa dobre čítal. Píšte gramaticky správne. Označujte dôležité slová hrubým, šikmým a podčiarknutým štýlom. Neplytvajte! Všetko predsa nemôže byť dôležité 🙂
- Použite kľúčové slovo, alebo spojenie v celom texte maximálne 8 krát na A4
- Používajte nadpisy. V angličtine HEADINGS (H1 až H6)
- Každý obrázok musí obsahovať popisok ALT/TITLE. Keď na podstránku vkladáte obrázok, dá sa k nemu dopísať ALT text. Vložte ho.
- Ak to je možné vložte do podstránky video z Youtube. Akékoľvek, ktoré sa týka témy článku.
- Vložte do článku/obsahu linky. Linky odkazujúce na obsah iných vašich podstránok a aj linky smerujúce von z webu. Napríklad na Wikipédiu.
- Majte responzívny web a web prispôsobený na prezeranie na mobilných zariadeniach.
- Majte rýchly web. Rýchlosť si otestujte tu: https://tools.pingdom.com. Ak je rýchlosť načítavanie danej adresy/podstránky vyššia ako päť sekúnd, je potrebné web optimalizovať. Pretože aj rýchlosť načítavania ovplyvňuje pozíciu v Google. Môžete zmazať zbytočné obrázky a ponechať len jedno vložené video. Ak sa rýchlosť nezvýši, problém má celý web a vtedy zavolajte nás 🙂
Snáď sme Vám týmto článočkom aspoň trocha pomohli a ozrejmili ako SEO funguje a ako sa dostať na prvú stranu v Google. Držíme Vám palce, aby ste sa dostali na prvú stránku v Google a vaše predaje rástli.
Nám sa podarilo dostať viacerých našich klientov na prvú stranu v Google. Napríklad na tieto slová:
- ako si vybrat aloe vera: www.fajnzivot.sk
- kite ride kurzy: www.kiteride.sk
- samozrejme náš web www.ricon.sk na: tvorba webstránok Poprad
A najväčšou perličkou je, že sa nám podarilo dostať na prvú stranu v Google naraz TROCH!! našich klientov 🙂
Na slovo požičovňa lyží Tatry: www.ski-tatry.sk www.skirental.sk www.slnecnydom.sk
Ak sa chcete s vaším webom dostať na prvú stranu v Google, napíšte nám!
Ak potrebujete ďalšie rady, poradíme Vám zdarma. Stačí nás kontaktovať tu. Napíšte nám akúkoľvek otázku týkajúcu sa tvorby webstránok. Odpovieme Vám do 24 hodín.
Autor: Marek Kollár, Tvorba webstránok Poprad